Logged in as super admin: Array Lang: fi
Page(nid): node 53 - normal

Älykkäät, verkottuneet tuotteet

Mitä jos esineesi osaisivat puhua? Tänä päivänä monet niistä osaavat. Autosi navigaattori puhuu liikennetietojärjestelmälle. Kotisi sähkömittari puhuu sähköyhtiöllesi. Mitä jos oma tuotteesi osaisi puhua sinulle? Tai sen käyttäjälle tai ylläpitäjälle?

ionSign on yhdistänyt tuhansia esineitä teolliseen internetiin. Sellaisia kuten kulutusmittareita, paineilmajärjestelmiä, sähköauton latauspisteitä, rekkoja ja niin edelleen. Teemme sen jollain tuotteistamme tai asiakaskohtaisella ratkaisulla, joka sekin usein pohjautuu vakiotuotteeseemme. Sinulle asiakkaana tämä tarkoittaa nopeaa etenemistä ja matalaa kehityskustannusta.

Uudet tuotteet ovat nykyään yleensä älykkäitä ja verkottuneita jo syntyessään. Perinteiset tuotteet joko seuraavat tai häviävät. Älykkäillä, verkottuneilla tuotteilla tuotat asiakkaallesi enemmän arvoa ja vieläpä pienemmällä kustannuksella. Ne pyyhkivät toimialarajoilla pöytää ja mullistavat kilpailun. Johdatko sinä muutosta vai seuraatko sivusta?

Mietipä tätä:

Kaksi yritystä, Hönövehkeet (HV) ja Älyvehkeet (ÄV), myyvät resonaattoreita.
(Resonaattorihan on valtava sähkömekaaninen laite, jolla kerätään kosmista energiaa.)

HV tarkkailee alan teknistä kehitystä ja tekee sen pohjalta tuotteisiinsa pieniä parannuksia.

ÄV saa jatkuvaa palautetta laitteidensa käytöstä ja tekee tiedon pohjalta käänteentekeviä tuoteparannuksia.

HV ei tiedä kuinka paljon, millä kapasiteetilla, tai tehokkuudella heidän resonaattoreitaan käytetään.

ÄV saa koko asennetusta kannastaan jatkuvaa tietoa käyttötavoista ja komponenttien kulumisesta.

HV tarjoaa yleisimmin kuluvien varaosien paketteja kaiken varalta, vaihdettavaksi määrävälein.

ÄV lähettää asiakkailleen automaattisesti varaosat, joiden datan perusteella tiedetään edellyttävän vaihtoa.

HV saa takuuaikana hinnanalennusvaatimuksen, koska resonaattori ei täytä tehokkuusvaatimuksia.

ÄV saa myös takuuvaatimuksen, voi osoittaa syyksi ohjeiden vastaisen operoinnin ja säädön. Tehokkuus saadaan korjattua.

HV lennättää huoltomiehiä paikan päälle takuukorjauksiin.

ÄV ratkaisee kaksi kolmesta takuukorjaustarpeesta datan avulla ja ohjeistamalla yksinkertaisia paikallisia säätöjä.

HV kaipaa taustatietoja menestyvään lisämyyntiin toimituksen jälkeen.

ÄV tietää milloin ja mikä tehokkuus- tai kapasiteetti-investointi on asiakkaalle optimaalinen. Saa sen myytyä.

HV:n asiakas ei saa laitteiston täyttä kapasiteettia hyödynnettyä, koska operaattorien osaaminen on heikkoa.

Vaikka operaattorien osaaminen on heikkoa, ÄV:n jatkuvalla opastuksella he maksimoivat laitteiston hyödyn ja oppivat.

Avainkomponentteja rikkoutuu yllättäen, kalliit suunnittelemattomat seisokit rasittavat HV:n asiakassuhdetta.

ÄV:n asiakkailla on vain suunniteltuja seisokkeja, koska avainkomponenttien kuntoa seurataan jatkuvasti.

Jos tämä koko teollisen internetin hössötys on ihan höttöä, jutellaan. Ei se ole vaikeaa, todennäköisesti teetkin sitä jo.

Ota yhteyttä

Ota yhteyttä

Miten voisimme auttaa?

Heitä meille haaste

Heräsikö mielenkiintosi? Vai etkö vakuuttunut ihan vielä? Ota yhteyttä! Jutellaan!